A Marlboro Man nem más, mint Clarence Hailey Long (1910-78), egy texasi cowboy, aki képével 1949-ben jelent meg a Life című újságban. A Marlboro, a Philip Morris terméke ekkor már több, mint két évtizede piacon volt, mint női cigaretta. Leo Burnette reklámszakember felismerte, hogy a terméken valamit változtatni kell a jobb eladhatóság érdekében. Mikor pár évvel később meglátta a Life magazinban a borostás cowboyt, rögtön megalkotta belőle Marlboro Man-t. Ez a kép a Philip Morris ismertetőjegye lett világszerte, eladhatóvá téve a márkát. Erre a marketingfogásra úgy tekint a reklámszakma, mint a világ egyik legsikeresebb reklámkarakterére. A kampány kezdete után 5000%-kal nőtt a Marlboro cigaretták eladási mutatója. Marlboro Man 1999-ig népszerűsítette a márkát.
2011.03.14. 19:57
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://szipka.blog.hu/api/trackback/id/tr682739473
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.